What's Up Fresh ?

Pengikut

Thursday, December 23, 2010

Area 51 ( Rahsia Sulit Tentera Udara Amerika Syarikat )



Area 51 merupakan fasiliti pengembangan dan pengujian militer yang sangat rahsia (top secret), yang dioperasikan oleh angkatan Udara Amerika Serikat. 
Lokasi Area 51 ialah  di dalam daerah pelatihan dan pengujian Nevada. Lokasi Area 51 berada di Lincoln Country berjarak 115,5 km sebelah utara Las Vegas dengan luas 103 kilometer persegi.

Area 51 didirikan pada tahun 1955 yang pada awalnya diperuntukkan melakukan pengujian pengembangan pesawat pengitip Amerika Syarikat Seri U-2 yang baru diciptakan.

Pesawat U-2 dapat terbang sehingga ketinggian 70.000 kaki. Selama beroperasinya U-2, ia telah secara bebas terbang diatas wilayah Uni Soviet sehingga akhirnya satu pesawat U-2 ditembak jatuh pada tahun 1960.

Akhirnya U-2 dicat berwarna hitam pada tahun 1960-an. Pihak mereka melakukannya untuk mengaburi seolah-olah adanya penampakkan benda
angkasa yang tidak dikenali, sering disebut UFO (Unditified Flying Object), beberapa U-2 dicat dengan warna silver mengilat.

Sejak itu Area 51 terus berkembang dan digunakan untuk pelbagai eksprimen. Suatu projek yang disebut sebagai Projek Hitam (Black Project) yang
terdiri dari pesawat siri Blackbird, siri Stealth Fighter dan siri Stealth Boomber.



BLACKBIRD JET

STEALTH FIGHTER JET

STEALTH BOMBER JET

Siri Blackbird merupakan sambungan daripada siri U-2 yang dilancarkan pada tahun 1962 dengan rancangan type A-12 dan SR-71. Sebagai contoh, type SR-71 memiliki kecepatan jelajah mencapai 3500 km/jam dengan ketinggian efektif jelajah 4830 km.

Siri Stealth Fighter merupakan pesawat tempur ghaib pertama yang dirancang pada akhir tahun 1970-an. Pesawat ini sangat digerunu apabila beroperasi di malam hari. Type yang sangat dikenal adalah F-117 Nighthawk. Siri Stealth atau siluman merupakan suatu idea agar pesawat "ghaib" dari pantauan radar. Kecepatan jelajah pesawat ini dianggarkan 1040 km/jam dengan ketinggian yang baik sejauh 2110 km. Prestasi operasinya telah diperlihatkan pada perang teluk dan masih ditugaskan untuk melaksanakan target-target yang telah ditetapkan.

Siri Stealth Boomber merupakan kesinambungan pesawat ghaib dari Seri Stealth Fighter yang telah dikembangkan secara meluas. Siri pesawat ghaib yang terkenal ini adalah type Black Manta dan B2. Daya jelajah lebih cepat dan lebih sukar dikesan radar daripada seri Stealth Fighter. Walau pun demikian, strategi penyerangannya masih bergantung pada formasi dari target.

Saat ini projek masa depannya ditunjukkan untuk mengembangkan teknologi anti radar (Stealth Technology), pesawat pengintai tak berawak (UAVs or unmanned aerial vehicles) dan pesawat tempur (UCAVs, unmanned combat aerial vehicles), memungkinkan dapat menjelajah dengan kelajuan tinggi pada daerah jelajah yang sangat luas yang dikenal sebagai "AURORA". Oleh sebab pesawat-pesawat ini tak berawak, maka pesawat ini dipercaya dapat digerakkan dengan kelajuan yang sangat dahsyat. Dengan erti kata yang lain,
manusialah yang benar-benar dapat membuat jet pejuang yang tak dikenali itu.

Bersamaan dengan itu muncul lagi idea pengembangan pesawat angkasa X-33 yang secara teknologi belum dilakukan pengujian. Akan tetapi pesawat angkasa X-33 telah diyakini akan menjadi versi Aurora yang bersifat PUTIH (untuk kepentingan kedamaian). Seiring dengan penelitian pesawat tempur yang canggih, diperoleh pula data-data tentang adanya kehadiran mahluk angkasa yang menuju Bumi, yang lebih dikenali dengan nama Alien. Akhirnya benda ini akan menjadi pertanyaan dan bualan orang ramai tentang kemungkinan adannya Alien di alam semesta ini. 



Untuk hal itu, Area 51 telah terlibat dalam penyelidikan teknologi Alien.
Berdasarkan maklumat yang telah diperoleh dan dipercayai oleh banyak pakar, Team Area 51 telah menemui dan menyelidik secara rahsia kejatuhan UFO yang ditemui di daerah Roswell, negara bahagian New Mexico, Amerika Syarikat, tahun 1947.



Kapal UFO


Walau pun belum terdapat bukti yang cukup jelas, beberapa pakar luar telah menduga bahawa ilmuwan Area 51 diminta untuk memiliki dan merawat satu mahluk Alien di suatu tempat yang sangat rahsia.


Korang rasa ni UFO ke ?

Macam mat pet pun ada jugak

Permintaan tersebut diperkuatkan lagi dengan pengakuan Bob Lazar seorang fisikiawan, pada tahun 1989 bahawa dia telah bekerja disalah satu tempat penelitian yang berada pada daerah selatan Area 51 dan

meminta Area 51 melakukan pengujian pesawat terbang yang luar biasa canggihnya dan juga telah melakukan komunikasi dengan Alien.


Dengan beradanya Alien di Area 51 ini menimbulkan suatu lagi teori
konspirasi yang merupakan hasil pengumpulan data dari kejatuhan pesawat Alien yang jatuh di Roswell dan pengakuan Bob Lazar pernah terlibat pada kegiatan tersebut, seperti penemuan atau kontak dengan keadaan di angkasa dengan menggunakan peralatan
secukupnya, pengembangan
senjata bertenaga sangat tinggi dan kegiatan-kegiatan yang secara meluas di seluruh dunia.

Teori konspirasi ini dilakukan di Danau Groom yang berada di sekitar lokasi Area 51. Namun sampai saat ini masih belum ada lagi satu penjelasan ilmiah yang jelas mengenai kewujudan Alien.


Best Blogger Tips

0 comments:

Post a Comment