What's Up Fresh ?

Pengikut

Thursday, December 23, 2010

Wahai Calon PMR 2010

Wah harini mesti hari yang paling mengerikan bagi korang kan ? Mana tak nya pagi pagi sebelum nak pergi sekolah lagi macam macam ayat dah masuk dalam telinga korang kan ? Contoh ayat ayat lazim ibu ayah pagi pagi sebelum korang nak amik results, "Along mak doakan kau berjaya", "buat kami bangga angah", "kalau acik dapat 8A, abah belikan fairlady mainan" dan bermacam macam lagi. Sudah semestinya bagi korang yang belajar bersungguh sungguh dapat merasakan yang korang akan dapat results yang bagus tapi bagi yang kaki ponteng sekolah ? kaki belajar science dkt CC(main dota) lepastu sering melakukan pendidikan jasmani dengan melakukan senaman tangan bermain game fifa 11 di CC, tak ke korang akan akan merasa gementar bila mak atau ayah korang cakap macam ni, "mak tau along mesti dapat 8A punya" padahal yang korang ni kaki ponteng. Mesti berpeluh je time nak amik results lagi lagi kalau mak ada dekat sebelah time amik results tu hehehe tapi apa apa pun bagi yang lulus dengan cemerlang yakni mendapat 8A, aku ucapkan tahniah tapi ingat ye ni baru PMR, SPM nnt jauh lebih susah. Jadi masuk je sekolah nanti mula lah fokus dekat pembelajaran korang. Bagi yang gagal, naik sekolah nanti kita main CC lagi wahahaha. Gurauu eh, korang boleh perbaiki lagi kesilapan dan kelemahan korang dan jangan ulangi kesilapan itu lagi. Tahun baru pun dah dekat, tanamkan azam dan tekad baru untuk menjadi insan yang lebih baik pada masa akan datang. Aku cakap macam ni pun sebab dulu aku pun macam korang jugak, tapi dulu lah sebelum PMR, wahahaha aku kaki ponteng dulu, lepastu aku selalu kena "sekolah" dengan cikgu cikgu, mak ayah, aku terbukak pintu hati untuk berubah. Time PMR 2007 results aku tak de lah bagus mana, aku dapat 4A 4B je tapi aku bangga dengan pencapaian aku masa tu. Ingatlah masih ada ruang dan masa lagi untuk berubah, jadi aku harap korang fikir mana yang terbaik dan selamat maju jaya !

Best Blogger Tips

2 comments:

aida saharudin said...

wah aida budak PMR tahon ni :)
alhamdulillah berjaya gembirakan hati mak ngan abah :)

http://aidasaha.blogspot.com/2010/12/tommorow-disaster.html
http://aidasaha.blogspot.com/2010/12/hari-ni-indah-la-pulak.html

haha lawat2 la belog aida ya :)

Fitriey Weinhofen said...

tahniah aida :)

Post a Comment